En Pratik Gözleme Tarifi

Bu tarifi bugün yapıp aynı zamanda İnstagram'da paylaştım. Hemen deneyenler oldu ve memnun kalmışlar, bu beni çok sevindirdi. Yapanların da ellerine sağlık ;)
Evde ekmek yoksa, veya canınız hamurişi çektiyse gerçekten şipşak hazırlananan, inanılmaz lezzetli bir tarif.
Malzemeler
1 bardak + 1y.k. Un
1 tutam tuz
1 tutam kabartma tozu/karbonat (hangisi varsa)
1 yumurta
Yarım bardak su.
İsterseniz sadece un,su ve tuzu kullanabilirsiniz. Biz bu şekilde daha çok seviyoruz. Yumurta ile daha lezzetli, kabartma tozu ile dokusu daha yumuşak oluyor..
Hepsini bir kaba alıp hamur toparlanana kadar yoğurun. Gerekiyorsa biraz un ekleyin ki gerekmez diye düşünüyorum. Hamuru 5-10 dakika bekletin. Eğer fotoğrafdaki gibi büyük istiyorsanız 4 parçaya veya küçük olsun diyorsanız 8 parçaya bölüp yuvarlayın ve tek tek açın. Ben 4 adet yaptım. Tezgahı unlayıp gözlemeleri merdane ile açın.İç harcını koyup kapatın.
Bir tavaya biraz sıvıyağ döküp peçeteyle tavaya sürün. Çevirirken tavaya yağ damlatmayı unutmayın. 
Miss gibi Gözleme'niz hazır. Afiyet olsun ;)
****
Gözleme Essen á la Turca

Gözleme ist eine typisch türkische, von jedem Bekannte Köstlichkeit. Ich habe selbst ein ziemlich Praktisches Rezept für Leute die nicht viel Zeit haben, oder nicht so geübt mit Nudelholz sind :)
So jetzt gehts los:
1 gl Mehl + 1 EL
1/2 gl Wasser
Prise Salz
1 Ei
Prise / 1/2 TL Backpulver o. Natron
Für die Füllung:
Feta / Gouda Schinken / Feta Spinat o.ä.
Alles mischen und zu einem glatten Teig kneten.  5-10 Minuten mit einem Tuch bedeckt ruhen lassen. Dann  den Teig in 4 teilen. In Bällchen formen. Jedes Bällchen mit dem Nudelholz in Essteller große teile kneten. Füllen und wie auf dem Fotos, zu klappen, fest drücken damit auch nichts raus quirlt.
Eine Pfanne mit Öl bestreichen, beide Seiten braun backen. Immer wieder die Pfanne mit Öl bepinseln. Viel Spaß beim nach backen ;)


Yorumlar

  1. immmm gece gece iki tarif ogrendim
    bu benim gibi hamur acma ozurluler icin pratik sanirim hemen yaziyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok pratik, 1 bardak su ve yarım bardak un..bir elle toparlayıp hazırlarsın.. kolay gelsin ;)

      Sil
  2. ellerine saglık arkadasım, haftasonu kaffaltısında denerimki ben bunu ^.^

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor, eve gittigimde mutlaka denemeliyim ;-) ellerinize saglık..

    YanıtlaSil
  4. Hamur işine hiç dayanamam, hemen not ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok pratik, bir yere not eder 1-2 denersin sonra kaybedersin ya, onlardan degil,hep aklinda kalabilecek pratik ve cok lezzetli ;)

      Sil
  5. Salam,men turk tikis bloglarini cox beyenirem ve hamisina da yorum buraxacam bundan sonra.Meni de araniza alsaniz cox sevinerem.Ellerinize sagliq.Hormetle azeri Turkan.

    YanıtlaSil
  6. az malzemeyle nefis bir tarif hemen denemeli..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder