Çabuk hazırlanan Tatlı Tarifi / Schnelles Dessert Rezept

Bu tatlıyı haftasonu gelen misafirlerim için yapmıştım. Çok beğenildi. Rusya ve Gürcistan'da bilinen bir tatlıymış. Tarif çok basit
1 Paket Milföy
Ceviz
1 yumurta sarısı
Karamel Sosu veya Moloko (Burda hatta fotoğrafı var) veya sweetened condensed milk yani tatlandırılmış süt. (Siz bulamazsanız karamel sosu yapabilirsiniz)

Milföyü paketinden çıkarıp birkaç dakika beklettikten sonra oklava ile biraz açıyoruz. 

Ardından içini istediğimiz kadar, hafif elimizle kırdığımız veya robottan geçirdiğimiz cevizlerle kaplayıp sarıyoruz. Sonra rulo yapıp başparmak kalınlığında dilimleyip hafifçe üzerine bastırıp fırın tepsisine diziyoruz. Üzerine yumurta sürüp önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar 200 derecede pişiriyoruz. 
Çıkar çıkmaz üzerine karamel sosu döküyoruz. İsterseniz içine şeker serpip üzerine Pudra şekeri de serpebilirsiniz. Ben böyle denemedim ama bu da bir alternatif olabilir. Ertesi gün ise daha lezzetli oluyor. Şimdiye kadar tatlandırılmış süt ile yapmıştım, bu kez ilk defa karamelle denedim, bu da çok güzel oldu.
Şimdi hemen çıkıp kızımı babaannesinden alıp çocuklu arkadaş buluşmamıza gidiyorum. Bu son 2 gündür burnu tıkalı ve biraz keyifsiz. Umarım birkaç güne eski haline döner. Herkese güzel bir gün diliyorum ;)


İch habe das Rezept am Wochenende für den "fast" spontanen besuch gemacht.
Erstmal das Rezept.
1 pk. TK Blätterteig
Walnüsse
1 Eigelb
1 Dose gesüßte Kondensmilch, oder Karamelisierte Kondensmilch (siehe das Bild hier) oder einfach selbstgemachte Karamellsoße

Blätterteig ein paar Minuten im Zimmertemperatur auftauen. Kurz mit dem Nudelholz etwas aufkneten. Mit Walnüssen bestreuen. Die kann mann entweder im zerkleinerer schneiden oder einfach mit der Hand etwas zerkleinern.
Überall bestreuen. Zur einer Rolle formen, anschließend in Daumengroße Stücke schneiden. Etwas andrücken, mit Eigelb bestreichen. Bei 200 Grad vorgeheiztem Ofen goldbraun backen.
Anschließend mit der gewählten soße bestreichen, oder einfach drüber gießen, fertig! Saulecker trotz Kalorien! ;)
So nun gehts wieder weiter! Bis Bald ;)

Yorumlar

  1. Çok güzel görünüyor hemen deneyeceğim..Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  2. Görüntüsü bu kadar güzel bir tatlı nasıl olur da bu kadar kolay olur dedirtiyor insana:) tatlandırılmış süt hakkında fikrim yok tr de hiç görmedim malesef ama içinde karamel olan herşey benim için güzeldir bu tarifi de mutlaka deneyeceğim.Minik kuzuya da çok geçmiş olsun...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder