Hummingbird Bakery'den Çikolatalı Cheescake

Ne kadar zaman olmuş yazmayalı.. o.O
..aslında arayı soğutmak niyetinde değildim ama ara vermek, özlemek, boş vaktimi bilgisayar yerine kitap okumaya ayırmak istedim.
Sonuçta burası benim için bir hobi ve zevk almazsam, aynı tadı veremem. ;)
Anlatacaklarım da birikti ve inşallah önümüzdeki günler de hem diktiklerimi, hem pişirdiklerimi hem de gördüklerimi paylaşmak istiyorum.
İlk olarak bu tarifi, deneyin memnun kalacaksınız diyerek paylaşmak istiyorum.
Çünkü hem yapımı kolay hem de tadı güzel.
Malzemeler:
900 gr. Krem Peynir (Ben Labne Peyniri kullandım)
190 gr. Şeker
1 çay kaşığı vanilya özü
4 Yumurta
200 gr. bitter çikolata
Tabanı:
200 gr bisküvi
2-3 y.k. Kakao
150 gr. Tereyağı
23 cm kalıp için..
Ben 26 cm kalıpda tarifin 1,5 katını yaptım.
(Bitter Kuvertürü benmari usülü eritin. Yani tencerede su kaynatın, üzerinde dayanıklı bir kalıpta çikolatayı eritin.)
Fırını 150 dereceye getirin.
Taban için tüm malzemeleri mutfak robotuna koyup homojen olana kadar çırpın. Bunu Kek kalıbına yayıp elinizle bastırıp buzdolabında bekletin.
Yumurtaları mikserle çırpın. Diğer kalan malzemeleri de ekleyerek çırpın. Buzdolabından çıkardığınız bisküvi tabanına döküp fırına verin. 40-50 dakika pişirin. Üzeri kesinlikle çatlamıyor. Fırını kapatıp soğumaya bırakın. Ben bir gece beklettim.
Üzerine frambuaz sosu ve erittiğim beyaz çikolata eritip süsledim. Süslemeye çalıştım :) Bu süs işini son dakikaya bıraktığım için aceleye geldi ve gözümde canlandırmış olduğum sonucu alamadım ama tadı çok güzeldi. 
Bu kitabı sonunda gözü yaşlı bitirdim. Tadı damağımda, yazım uslübu öyle zarif, duygusal, ince ve bir o kadar da hüzünlü..
Bana İg arkadaşlarım tavsiye etmişti. Bende mutlaka okuyun derim.. ;)

Yorumlar

  1. Tarif çok pratik hemen not alındı:)
    Bazen arayı açmak iyidir, güzel paylaşımların olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Cheescake enfes görünüyor :) Kitabı da bir türlü alıp, başlayamadım. Tavsiyenle, ilk alınacaklara ekliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memnun kalıcaksın canım , teşekkür ederim ;)

      Sil

Yorum Gönder