Nohutlu Patlıcan Dolması

Bu aralar maalesef uykudan geriye kalan saatlerimin içinde internete zaman ayıramıyorum.
Günü planlayarak yaşadığım için birçok şeyi stressiz ve huzurlu bir şekilde yapabiliyorum.  Güzel havalarında etkisiyle öğlen uykusu dışında evde olmuyoruz zaten. Kızımla dolu dolu geçiriyorum her (uyanık olduğu) anı.
Dolmanın içini kızım öğlen uykusunda iken hazırlamıştım ve akşama sadece pişirdim.
Nohutlu dolmayı bilmeyenler olduğunu öğrendim ve fikir olsun diye paylaşmak istedim.
Eminim okurken 'off yine mi göz kararı ', diyeceksiniz ama ben yinede elimden geldiğince ölçü vermeye çalışacağım. Bugünde buna dikkat ederek yapmaya çalıştım.
(2, 5 kişilik yaptım, malzemeyi çoğaltabilirsiniz...... y.k = Yemek Kaşığı)
3 uzun Patlıcan 
1/2bardak kadar pirinç
1 y.k. biber salçası
1 y.k. domates salçası
yarım y.k. tereyağı
tuz,karabiber,2 diş sarımsak
1 çay b. haşlanmış nohut
1 küçük soğan
1 küçük avuç :) kıyma
2 y.k. zeytin yağı
Sosu için:
1/2 y.k. salça
1 bardak sıcak su
1 tatlı K. Nar Ekşisi
Öğlen:
Eğer evde varsa küçük tombik patlıcanları da kullanabilirsiniz. O zaman 5-6 adet lazım.
Kıyma,Pirinç, Tuz, karabiber, rendelenmiş soğan ve sarımsak, salçaları,tereyağı,zeytinyağını karıştırdım (2. Resim den 1.kare). Eldivenimi takıp 1-2 dakika yoğurdum. En son haşlanmış nohutları ekleyip karıştırdım (kare 2). Hava almayacak şekilde sarıp buzdolabına koydum.
3 uzun patlıcanı yıkayıp kuruladım. Sonra alacalı soyup ikiye böldüm (kare 3). Yani 6 küçük Patlıcanım oldu. Bunların içini oyup kızgın yağda kısa süre kızartıp peçete üzeri tabağa koydum.(kare 4 de 2 kızarmış 1 daha kızarmamış patlıcanı görüyorsunuz)
Akşam
Patlıcanların içini doldurdum. Yaklaşık 1 parmak kadar boş bıraktım. Bizim miktar az olduğu için küçük bir tavaya yerleştirdim. Su ve salçayı karıştırıp üzerine döktüm. Altını yüksek ateşe getirip kapağını kapadım. Kaynamaya başlayınca altını kısıp biraz daha öyle pişirdim. Ocaktan almaya 5 dakika kala nar ekşisini suyuna ekledim. Altını kapayıp 5 dakika sonra afiyetle yedik.
Olduğunca detaylı anlatmaya çalıştım. Yine de sorunuz olursa çekinmeden sorun.
Tadı nefiss ve bu içi yaprak sarması,kabak,kuru patlıcan & biber dolmasına vb. kullanabilirsiniz.
Patlıcanı kızartmamın sebebi,daha lezzetli olması. Haşlanırsa veya kızartmadan yaparsanız yine güzel olur ama o müthiş lezzeti yakalayamazsınız. Az yerim ama iyi yerim felsefesi :)
Bunu fırında da yapabilirsiniz. Sosu aynı şekilde döküp fırına verin ve son 5 dakika ekşisine ekledikten sonra fırını ızgara ayarına getirin. Nefiss oluyor. Hatta severseniz rende kaşarda ekleyebilirsiniz. Tam yeme yanında yat tadında oluyor. İşte böyle.
Herkese sağlıklı, huzurlu ve mutlu günler dilerim ;)

Yorumlar

  1. inanılmaz lezzetli geldi tarifi okuyunca ve bende bilmiyordum gerçekten nohutlu dolmayı hatta ben kıyma kısmını minumuma indirip yapsam dahamı severim şu sıralar diye düşündüm . ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifcim umarım iyisindir. Ben nohutlu dolmaları çok severim, mutlaka dene derim. Malzemeleri damak zevkine göre ayarla bencede. Öpüyorum göbişini ;)

      Sil
  2. çok değişik bir tarifmiş bende bilmiyordum
    ekşili köfteli nohutlu çorba tarifini de paylaşacak mısınız?? twitterda gördüm harika görünüyordu

    YanıtlaSil
  3. Hımmm çok lezzetli gözüküyor. Dönüşte mutlaka deneyeceğim;) Paylaştığın için sağol canım;) Öperiz sizi:)

    YanıtlaSil
  4. BENDE BAZEN PATLICAN DOLMASINI NOHUTLU YAOARIM.TADI BIR FARKLI OLUYOR.DOLMA SEVEN BİRİ OLARAK KENDIME BİR CEŞİT DAHA ARTIRMIŞ OLUYORUM.SİZİNDE ELLERİNİZE SAGLIK.NEFİS OLDUGUNA EMINIM. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder