En güzel öğün, en güzel gün, en değerli anlar & 1 Tarif

Bizim için en güzel öğünler aile arasında geçen uzun kahvaltılar olur. Bu genelde Pazar gününe denk gelir. Birde herkesin evde olması, ve belki de aynı duyguları yaşıyor olma ihtimali bile huzur veriyor. En azından bunu herkes için diliyorum.. Ve bence en değerli anlar böyle geçen mutlu,neşeli anılardır biriktirdiğimiz. Parayla aldığın ne olursa olsun üzerinden yıllar geçince unutuyorsun,onlar seni yıllar sonra mutlu edemiyor.. Ama yüreğini ısıtan, sevdiklerinin sağlıklı ve yüzünde tebessüm,gözlerindeki ışıltıyla geçen günleri zaman geçtikçe kıymetleniyor,mutlu ediyor..Belki de kendini kötü hissettiğin zamanlar onlara sarılıyorsun.. Üşüyen kalbini o anılarla ısıtıyorsun..
Bu kadar duygusallıktan sonra gelelim fikirlere... :)
Pazar kahvaltılarından birkaç örnek daha doğrusu fikir vermek istiyorum. Mesela Peynirli (veya Patatesli) Börek Ev Yapımı Reçeller,Bal,Tahin Pekmez karışımı..
Zeytinler, Peynirler, Nutella,Menemen,Haşlanmış Yumurta..hmm başka?? Aklınıza ne geliyorsa yazın, hepimize fikir olsun ;) (VEE tabii ki iyi demlenmiş bir ÇAY!!! ;) )

Domatesli,Peynirli Tartlar, Kızartmalar,Poğaçalar,Krepler,Çeşitli Hamurişleri...
Ve yeni öğrendiğim arkadaşımda yediğim ve çok beğendiğim bir tarifi eklemek istiyorum. Ben sadece ek olarak dereotu ekledim.
Tatlı yeşil biberleri bir diş sarımsakla  az biraz sıvı yağda biraz kavurdum.  Biberlerin rengi dönünce ılımaya bıraktım. Labne Peynirine  (belki süzme yoğurtda olur ben denemedim) ince doğradığım dereotunu ve tuzu ekleyip karıştırdım. Sarımsağı çıkarıp biberleri labneye,yağı ile birlikte ekleyip karıştırdım. İster ekmek üzerine ister böreğin yanında inanılmaz lezzetli oluyor..
Herkese güzel anılar, sağlıklı,huzurlu ve mutlu günler diliyorum..

Yorumlar

  1. kahvaltılık olarak değişik denemeli.güzel saatler düşüncenize katılıyorum sinemizin bir köşesinde saklıyoruz onları o kadar sık lazım oluyorki ve her hatırlanışı öyle burnumuzu sızlatıyorki

    YanıtlaSil
  2. ne güzel yazmışsınız..
    allah hiçbirimizin ev sıcaklığını bozmasın...
    mutlu pazarlar dilerim, sıcacık evinizde çok mutlu geçireceğiniz..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder