Deniz Tuzlu, Türk Kahve Ganaşlı Kek - Cumartesi Tarifleri

Mutfakta zaman geçirmeyi sevdiğimi söylemiştim değil mi? Mutfak benim için hobi ötesi, rahatlama, stress atma yeri gibi. Yemek yapmak, yeni tatlar denemek itiraf ediyorum sevdiklerimi deney olarak kullanmak tam bir tutku benim için. Kimse şikayet etmiyor bu konuda şanslı sayılırım. Bu da mutfaktaki deneylerimden biri. Browni kıvamında ki bu keke esas tadını veren, ve çikolatasını sevdiğim deniz tuzundan esinlendiğim deniz tuzu. Sakın önyargılı olmayın. Gerçekten çok farklı oluyor.
Peki neden türk kahvesi?
Ailenin büyüklerinin eskiden gelen her yemek sonra türk kahve merakınıda buna eklemek istedim. Bu tarif herkes tarafından beğenildi. Kahveyi tanıyan ve çikolata ile yakıştıran ve deneyen kimse içindeki diğer farklı lezzetin deniz tuzu olduğunu anlamadı :)
Bende yendikten sonra söyledim. Çünkü tuz lafını duyan ön yargılı yaklaşabilir hatta hiç denemek istemez diye korktum açıkçası.

Umarım dener ve sizde beğenirsiniz. Tarife geçmeden önce herkese güzel bir haftasonu diliyorum ;)

Deniz Tuzlu, Türk Kahve Ganaşlı Kek

24 x 24 cm kare kalıp için
125 gr. Tereyağı
120 gr. Bitter Kuvertür
175 gr. Şeker
125 ml Süt
1 Vanilya
115 gr. Un
2 Yumurta
20 gr. Nişasta
20 gr. Kakao
1 çay kaşığı Kabartma Tozu
2 çay kaşığı deniz tuzu (Fleur de Sel) yoksa normal tuz kullanmayın

Şurup için
5 YK Kaynar Su
4 YK Şeker

Bir tencerenin içinde yağı,şekeri,kıyılmış (ince olmasına gerek yok) kuvertürü, vanilya ve sütü düşük ateşte malzemeler eriyene kadar ısıtın. Malzemeler eriyince tencereyi ocaktan alıp ılımasını bekleyin. Ben bu etapta sıvıyı diğer malzemelerle karıştıracağım bir kaba döküyorum. Tencerenin ısısındanda ayrılan sıvı malzemeler bu durumda daha da çabuk ılıyor. Fırını 170 dereceye getirin.

Başka bir kaba, un,kabartma tozu, kakao ve nişastayı eleyin. Kuru malzemeleri karıştırarak sıvı malzemelerin üzerine dökün. Teker teker yumurtaları ekleyin.
Pişirme kağıdı koyduğumuz kare kalıba kek malzemesini dökğp 170 derecede yaklaşık 60 dakika pişirin. (Ben son 10 dakika 160 dereceye getirdim. )

Şurubu yapmak için kaynar suya şekeri ekleyip şeker çözülene kadar karıştırın.
Keki fırından alın.
5 dakika sonra kalıptan çıkarıp tele koyun.Bir mutfak fırçası yardımı ile şurubu kekin üzerine sürün.
(Ben hemen hemen her keki, birkaç gün daha nemli kalması için şurup sürerim. Mesela limonlu keke limon suyu vs. eklerim. Bir kürdanı kekin her tarafına batırıp şurubu dökmek, kekin altınında nemli kalmasını sağlıyor)

Türk Kahveli Ganaş
100 ml sert türk kahvesi (cezvede hazırlanmış)
4 YK sıvı Krema
140 gr. Bitter Kuvertür
120 gr. Sütlü Kuvertür
4 YK tereyağı

Kuvertürleri ince kıyın.
Kahveyi ve kremayı kaynama noktasına gelene kadar karıştırıpi ocaktan alın. Bu karışıma
Kıyılmış Kuvertürü ekleyip içinde eriyene kadar karıştırın. Tereyağını ekleyip devam karıştırın.
(Ben tahta kaşık kullanıyorum) Ardından oda sıcaklığında yaklaşık 15 dakika, ganaş hafif katılaşıncaya kadar bekletin.

Ganaşı pastanın üzerine sürün. Üzerini isterseniz fındık krokanla süsleyebilirsiniz

Ilıkken yanında bir dilim vanilyalı dondurma ile servis yapmak, yaşlı genç bütün ev halkının buluştuğu bir lezzet olması keki yapanı daha çok mutlu ediyor.. ;)

Yorumlar

  1. Itiraf ediyorum "türk kahveli ganas" kulaga gercekten cok hos geliyor....Tadini söyle bir hayal etmek istiyorum....Son görüntüsü de muhtesem olmus, kisaca hersey harika ve ellerine saglik diyorum.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Neden Türk kahveli denemedim acaba?
    Çok güzel görünüyor, ilk fırsatta deneyeceğim.
    eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Kevsercim tesekkür ederim canim ;)

    Zehra Gürgen mutlaka denemenizi tavsiye ederim, baska tatlara da cok güzel yakisir türk kahveli ganaj ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder