Tarte Tatin Tarifi


Tart Hamuru
200 gr. Un
1 tutam Tuz
3 YK Pudra Şekeri
100 gr. Soğuk Tereyağı
2 YK soğuk Su

Üzerine
750 gr. Elma
125 gr. Şeker (ben 25 gr. Kahverengi Şeker, 100 gr. Normal Şeker kullandım)
5 YK Su
125 gr. Tereyağı
2 YK Limonsuyu
Tarçın
Dövülmüş ceviz (yaklaşık yarım bardak)

Ben Le Creuset‘ in Tarte Tatin formunu kullandım. Fırına dayanıklı tava, veya hem fırında hemde ocakta kullanabilecek yuvarlak tava / tepsi de kullanabilirsiniz. Ayrıca bu formla kişler, ve daha farklı tartlar yapabilirsiniz. Bununla ilgili daha birçok tarif ekleyeceğim.. Ben makinama sarılırken tabakta birşey kalırsa tabii :)
Tart Hamuru
Tüm malzemeleri başta mutfak robotu / mikser ile karıştırın. Elinizle toparlayıp 2 streç folyo
arası (bu işlemi ele yapışmasın diye yapıyorum. Ve sonradan açmakta zorluk çekmemek için önceden açıp sonradan buzdolabına bekletiyorum.
Ayrıca Tart hamurunu yaparken el ısısı ile yapışmaması için çabuk çalışılması tavsiye ediliyor.)
Açıp buzdolabında 30 dakika bekletiyoruz.

O esnada Elmaları soyup dilimliyoruz. Sonra limon suyunu kararmaması için üzerine döküyoruz.
Fırını 175 dereceye getiriyoruz.
Tarte Tatin formunu ocağa alıp şekerle suyu karamelize ediyoruz. Rengi dönen ve hafif koyulaşan karışıma yağı ekleyip erimesi için karıştırıyoruz.
Yağ eridikten sonar elma dilimlerini diziyoruz. Üzerine isteğe göre Tarçın serpiştiriyoruz.Cevizleri de ekledikten sonra 3 dakika kadar daha ocakta orta ateşte bekletiyoruz. Tart hamurunu buzdolabından çıkarıyoruz. Şimdi biraz hızlı çalışmak gerekli. Tart hamurunu elmaların üzerini örtecek ve tavadan taşmayacak şekilde üzerini kaplıyoruz.
Tavayı ocaktan alıp fırına veriyoruz.
Yaklaşık 30 – 35 dakika sonra, yani kızarınca fırından çıkarıp 5-6 dakika öylece bekletiyoruz.
Ardından geniş pasta tabağına ters çevirip, ılık halde, yanında vanilyalı dondurma ve kahve ile ikram ediyoruz.

Mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Tarte Tatin fransız iki kızkardeşin buluşu.
Afiyet olsun. ;)
İlk yazdığım 'tarif akşama' başlığını bir türlü istediğim gibi değiştiremediğim için tarifi yeni başlıkla ekledim :P

Yorumlar

  1. Muhteşem gözüküyor sabahın köründe ağzımın suyu aktı resmen :)

    Ben de denemek istedim ama benim Tarte Tatin'im yok bunun yerine ne kullanabilirim acaba?

    YanıtlaSil
  2. Nonim ocaktan sonra firina girebilecek bir tava vb. bir kabin varmi? Onunla dene canim.

    YanıtlaSil
  3. Hmmm bir düşüneyim... toprak güvecim var belki o olur, ayyy fotoya bakmamaya çalıştım ama ıı-ıhh dayanamadım yine baktım, ağzımın suyu aktı yine !!!!

    YanıtlaSil
  4. Ay umarım olur Nonim, yoksa benimkini alıp gelirim :)

    YanıtlaSil
  5. biz dombililere ayıp oluyor ama.. Hele ki o dombililer sıkı yememe durumlarındayse.. Yok mu dikiş nakış birşey koyun mümkünse, böyle altın rengini almış, baştan çıkarıcı tartlar cık cık çok ayıp:)

    YanıtlaSil
  6. Delü Anne sıkı yememe sonu daha güzel olucak, sonra yine yersin,bak kacmiyor burda seni bekliyor ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder