Eskiden Pankek denmezdi..

Canım anneannem, kendi pek yemesede bizi mutlu etmek için haftasonu kahvaltılarında hamur kızartmalarını hazırlardı. Eskiden Pankek denmezdi, daha çok hamur kızartması derdik biz. Anneannem bunları sade yapar, kalabalık ev halkı isteğe göre peynir, kaşar, bal veya reçel ile yerdi. Sonra 2. generasyon olan annem, bunları pişirirken elmaları incecik dilimler ve hamurun üzerine yerleştirir ve öyle kızartırdı. Üzerine tarçın serpiştirirdik.
Ve şimdi ben dondurulmuş veya taze frambuaz ekliyor, pudra şekeri ve tarçınla servise sunuyorum.
Bugün bunun anısına hem sade, hem elma dilimli, hemde frambuazlı yaptım. Anneannemin 70'li yıllardan kalan masa örtüsünün üzerinde çektim.
Sizin buna benzer anılarınız, zamanla değişen tarifleriniz var mı?

Hamur Kızartması Tarifi (bu defa daha çok evde olan malzemelerle biraz uyduruk oldu ama biz çok beğendik)
100 gr. Un
1/2 bardak süt
150 gr. labne Peyniri
bir tutam tuz ve tarçın
2 Y.K. Şeker
2 Ç.K. Kabartma Tozu
3 Yumurta
Üzerine : Dilimlenmiş Elma, dondurulmuş/taze frambuaz
Kızartmak için tereyağı.

Bütün malzemeleri karışıtırıp pürüsüz bir hamur elde edin. Tavada tereyağını kızdırın. Ben hamur başına 1 çay kaşığı tereyağı kızdırdım. Kızınca ocaktan alıp 1 Yemek kaşığı hamuru döküp yaydım. Üzerine gelen malzemeyi tavadaki hamurun üzerine yerleştirip hafif kaşık arkasıyla bastırdım. İki taraflı kızartıp tabağa alıp üzerine pudra şekeri, tarçın ve tuzlular için sade bıraktım.
Afiyet olsun..
Birde en son hamura minik minik doğradığım elma dilimlerini yerleştirip bir tutam kahverengi şeker serpiştirdim.. (Aşağıda resimdeki gibi)

Yorumlar

  1. ohh afiyet olsun sekerim.Benim canim pancake degilde acayip havuclu kek istiyor bugun usenmesem cikip alicam ama bugun gun ayaklarima kara sular indi gezerken.Ee kendin yap hic deme istee ona gucum hic yok suan.Neyse en iyisi ben yarina dek bekliyeyim :)optum cnm

    YanıtlaSil

Yorum Gönder