Kabaklı Muffin

 Kabaklı Muffin
Kabak bizde sebze olarak Ana Yemeklerde kullanılsada keklere de harika bir kıvam verdiğini gördüm. Özellikle bu tarif, Pazar kahvaltılarına çok yakışıyor.
Rose Levy Beranbaum’unThe Cake Bible“ kitabından. Bu kitaptan yaptığım tüm tariflerden çok memnun kaldım. Şekeri üç beş gramda olsa az tutmamın sebebi, amerikalıların damak zevkinin bize göre çok tatlı olmasındandır. Yaptığım diğer değişiklikler ise, huyum kurusun işte :P Sevmediklerimi çıkarıyor, yakışacağını düşündüklerimi ekliyorum. Ödüllü bu kitaptan ilerleyen zamanlarda mutlaka daha fazla tarif ekleyeceğim. Rose'ın bütün kitaplarını öneririm.
Malzemeler:
170 gr. Un
5 gr. Kabartma Tozu
1 ç.k. Tarçın
½ ç.k. Zencefil tozu (kullanmadığım zamanlarda harika oldu)
¼ ç.k. karanfil tozu (ben kullanmadım)
¼ ç.k. Tuz
75 gr ince dövülmüş ve çok az şekerle kavrulmuş Ceviz (nasıl yaptığımı tarifte anlattım.)
2 Yumurta
155 gr. Kahverengi Şeker (Orjinal tarifde 163 gr. dı)
107 ml Sıvı Yağ
280 gr soyulmuş ve rendelenmiş kabak (tarifde 227 gramm yazıyordu, ben 2 kabak aldım, 280 gr. oldu. Çok da iyi oldu bence..)
İsteğe göre 72gr. Kuru üzüm. (Ben kullanmadım)

Muffin kalıplarına kağıtlarını yerleştirin.
Kabakları soyup rendeleyin
Un ve Kabartmatozunu aynı kaba eleyin.
Fırını 175 dereceye getirin
Fırına dayanıklı bir kaba cevizleri koyup üzerine cevizleri serpiştirin ve fırına verin.
Yumurta ve şekeri mikserler çırpın. Yağı ekleyip çırpmaya devam edin. Un karışımı eklenir. Fırından çıkarılan cevizler ve ardından rendelenmiş kabaklar eklenir. Bir kaşık yardımı ile muffin kağıtlarına paylaştırılır. Üzeri hafif kızarana kadar, yaklaşık 30 dakika pişirilir. Bizim evde üzerine peynir sürüp yiyen, reçel döküp yiyende var. Afiyet olsun.

Yorumlar