Lemon Curd ve bir Pazar kahvaltısı için fikir..

Rose Levy Beranbaum’un Cake Bible“ adlı kitabından denediğim bütün tarifler harika oldu.
Hiçbiri beni yanıltmadı.
Amerika kökenli tariflerindeki şeker miktarını istisnasız az da olsa azaltıyorum.
Çünkü bizim damak zevkimize göre aşırı tatlı ve ağır geliyor. Fakat Cake Bible kitabına (tamam ben yine 5-10 gram azaltıyorum) gözüm kapalı güveniyorum.


Lemon Curd tarifini, kahvaltılarda çıtır ekmeklerimize, bagetlere ve pastalara çok yakıştırıyorum.
Benim Favorim kızarmış ekmeğinin üzerine krem peynir ve lemon curd..



4 Yumurta Sarısı
105 gr. Şeker ( Orjinal Tarifte 125 gr.)
Dört Limonun suyu 115 ml (Tarife göre 2 ½ büyük limonun suyu / 94 gr.)
4 gr. Rendelenmiş Limon kabuğu (+ ben hazır Portakal kabuğu aldım)
57 gr. Tereyağ



Limon sarılarını ve şekeri benmari usülü tencere üzerinde çırpın. Limon suyunu, kabuğunu ve yağı ekleyin. Telle karışım katılaşana kadar karıştırın. Reçelde olduğu gibi katılaşan Lemon Curd’ları temiz kavanozlara koyup ters çevirin.

Yumurta sarısından dolayı 2 hafta içerisinde tüketilmesini tavsiye ederim.
Sıcak ekmek, krem peynir ve Lemon Curd..



Bu tarifi farklı meyvelerle de deneyebilirsiniz. Mesela ben Mango ve Yeşil Limon ile denedim..


Özellikle Pazar günleri bizim gibi uzun kahvaltları seviyorsanız, sofranız hem renklenecek ve çeşitleriniz çoğalmış olacaktır.

Yorumlar