Gidiyorum

Bu akşam İstanbul'a uçuyorum.

Kızımla Mutfak - Hayat Öyküleri

Kıvırcık kara kuzum keyfine çok düşkündürdür. Öyle böyle değil. Hiç bana çekmemiş.

Sağlıklı Tatlı ve İçeçek Tarifleri.. (Hem Çocuk hem Büyükler İçin)

Merhaba ;)
biliyorsunuz Pazartesi İstanbul'a ailemin yanına uçuyorum.  Maillere hemen dönemeyebilirim bundan sonraki 3 hafta içinde. 
Hala görmemiş olanlar için: Şeyda Posta Gazetesinde Menülerini paylaşıyor. 

Şeyda Coşkun 23.Eylül Pazartesi Derya Baykal'da

Herkese hayırlı,keyifli ve huzurlu günler dilerim. Bu sabah kuzumu kreşe bıraktıktan sonra ormanda yürüdüm, ardından streching yaptım. Sonra iş güç derken kuzumu kreşten aldım. Biraz kitap okuduk ve uyudu. Hala uyuyor. :)
Bu sabah Şeyda telefondan söyledi, çekimden çıkmış. 

Şeyda Coşkun ile Zayıfladım Öncesi /Sonrası - Posta Gazetesi

Öncesi ve sonrası... Hatta burada 6.5kg kadar vermistim bile :P 
.. @seydacoskun  ile 9haftada 19kg verdim.. yurumeye devam ediyorum.

Çocuklara ve Annelere İyi Gelen Şeyler..Düşünceler..Dikiş Projeleri..


Bazen yaşamamız gereken hayata sahip olmak için çok çaba göstermemiz gerektiğini düşünürüz.

Kızıma Baykuşlu Ponponlu Şal Diktim


Sabah kreşe bıraktığımda önü açık ceketinin arasından göğsüne bir rüzgar vurdu. Kazağın yaka kısmı derin kesim olduğundan rüzgarı direk boynuna,göğsüne değdi. Eve gidene kadar içim sızladı. Hemen kumaşlarımı çıkarıp boynuna bağlayacağı bir şal diktim. Anneligin vicdani sızlatmasından doğan tasarımım ve ben. Uyumuş kreşte daha veremedim..

Her Mevsim yapılabilir: Adım Adım Kuru Tarhana Tarifi


Anne olunca daha becerikli oluyorsun. Bazen asla yapamam dediklerinin alâsını yapıyor,imkansız denilenin en iyisini başarıyorsun..Mesela kendi kendine dikisi ögrenip manto dahi dikmek,asla bu mevsimde olmaz denilsede kuru Tarhana yapmak gibi.. Şubat da yaptığım #Tarhana #Tarifi akşama blogda.. 

Hertelden Butik

Eski Kot Pantolondan Adım Adım Çanta Yapımı (DIY)

Merhaba. Bugün Azide'nin telefonda dikişten konuşurken aklıma bu fikir geldi. Daha telefonda konuşurken dolaplarımı karıştırıp bu çalışmayı yapmaya başladım. Şu görmüş olduğunuz benim eski kot pantalonumun bir bacağı :)
Ve telefonda konuşurken çıkardığım Malzemeler..
Öncelikle kot pantolonun bir bacağını kesip şekildeki gibi yan kısmınıda kesiyoruz. Geniş ve uzun bir parça kot kumaşımız oluyor.
Sonra o geniş parçanın 4 de birini, yani üst karedeki gibi uzunlamasına kesiyoruz. Ben 2 bacağı kesip hazırladım, çünkü diğeri ile de başka çanta yapıcam..
Çantanın ön kısmına dilediğiniz kumaştan istediğiniz motivi kesip dikin. Kızımın şu an ki favorileri bulutlar olduğu için ben kalemle kumaşın arka kısmından bulut ve güneş yapıp diktim.. Çantanın iç kısmı için pamuk bej rengi bir kumaş parçası seçip kot'un ebatları ile aynı bir parça kestim.
Ardından kumaşların ön kısımları içe gelicek şekilde iğneyle birbirine tutturup çantanın lastik gelen üst kısmı dışında diğer yanlarını diktim ve kumaşın ön kısmını dışarı doğru çevirdim.
Elimin oradaki iğneyi gördüğünüz şekilde bej kumaşı içe katlayarak iğneledim. Lastiği de ortaya iğneleyip diktim. Sonra çantanın dış kısmını (şu anda görünen yanlarını diktim)

Pırasalı Köfte Tarifi

Günaydın
sıkça sağlıklı, diyete uygun alternatif tarifler paylaşırmısınız diye mail alıyorum.
Özellikle kızımında severek yediği bu yemeği, bu defa ölçüsüz (maalesef bu defa ölçüye tam dikkat etmedim) veriyorum. Siz damak zevkinize göre yapabilirsiniz.
Bu tarifi hem normal hemde diyete uygun şekilde paylaşacağım. Her zaman bol baharat kullanmanızı tavsiye ederim. Hem tadını güzelleştiriyor hemde kızartmadan alıştığımız o tadı aratmıyor.
Pırasa
Yağsız kıyma ( Diyetsiz Haliyle - Orta yağlı Kıyma)
1 yumurta beyazı (Diyetsiz Haliyle - 1 yumurta)
Bol baharat (Muskat Cevizi, Karabiber,Kimyon, Pulbiber, Deniz Tuzu)
Diyetsiz Haliyle - Galete Unu/Ekmek/Kepekli Ekmek

Pırasaları ince doğrayıp iyice yıkadıktan sonra biraz suyla haşlıyoruz. (Diyetsiz Haliyle tavada az Zeytinyağı ile kavuruyoruz pırasayı)
Soğuduktan sonra kıymaya ekleyip, yumurta ve baharatlarla karıştırıp (Diyetsiz Haliyle ekmekde eklenebilir,ama inanın tadında hiç fark yok, yani diyet de yapmasanız bence sağlıklı beslenmek adına eklemeyin) bu karışımı biraz bekletiyoruz. Sonra fırında Azide'nin şurada anlattığı gibi (özellikle 5.50 dakikadan sonra) köfteleri hazırlayıp soğumaya bırakıyorum. Siz isterseniz sonra ızgara da veya fırında veya tavada hazırlayabilirsiniz. Gerisini buzluğa atıyorum.

Sağlıklı Detoks, Meyve Suyu Tarifleri

Bazı insanlar vardır, dünyanın diğer ucunda yaşarlar ama tam senliktir. Herşeyi ile sana ve aile yapına uygundur. Görüşü, mutfağı, neşesi, olaylara bakış açısı, azmi,sabrı ve bir sürü özelliği ile 'ah keşke bana yakın olsaydı..komşum olsaydı..o yakınımda olsaydı ben şu işin üstesinden daha kolay gelirdim' dersin.. İşte bu sanal da buna vesile.. Sanal komşularımızdan çok şey öğreniyoruz. 
Tüm renk farklılığına rağmen birbirimizden  öğrendiklerimiz tariflerden de ileri.. Sevgi, saygı,heyecan, yeni yerler, yeni diller öğreniyoruz.
Birgün herkesin dilediği kişi ile karşılaşmasını dilerim ve şimdi gelelim başlığın içeriğine.
Bu tür meyve suları için büyük paralara gerek yok. Çöpe ihtiyacınız var. Soyduğunuz meyvelerin kabuklarına yani.
Mesela elma,armut,salatalık,limon suyu,yumuşamış muz (kek yerine sağlıklı bir içecek yapılabilir. Süt ve bal da eklenebilir)
Sonra bu güzel karışımı kaynatıp ıhlamur,karanfil veya dilediğiniz çayı karıştırıp kaynatabilirsiniz. İsterseniz meyve kabukları, portakal dilimleri/ mandalina parçacıkları,dilim ayva hepsini kaynatıp demleyin. İsterseniz tarçın çubuğu ekleyin. Demlensin. Çocuklara verin. Soğutun meyve suyu niyetine içsinler. 
Bunun diğer bir alternativi ise meyveleri makinadan biraz su veya süt ile püre haline getirmek. Çaya da olduğu gibi her türlü baharatı ekleyebilirsiniz. Taze nane, karabiber.. Lahanadan pir parça yaprak,maydonoz, bir meyve, ile detoks yapabilirsiniz..
İsteyince daha neler çıkar. Yumuşayan ömrü azalmış her türlü meyve ile yapılabilir..
Afiyet olsun ;)

(İnstagram Ekleme: @azideyazici bizi cumartesi şımarttı diye bugün 1.5 saat yürüdüm.. #youtube son videosunda bizde varız (ıyyy sesim çoook kötü @azideyazici ama cocuklarimizin mutluluk çığlıklarının hatırına benim sesimede katlanabilirsiniz :)) )

Diyet 5.gün ve Bizden Haberler - Kabak Çorbası Tarifi

Dün bizim eve yakın markete uğradım ve rengiyle bile mutluluk veren, organik kabakların geldiğini gördüm.
Hemen bir tanesi aldım ve bugün beni güzel doyuran bu lezzetli çorbayı yapmaya karar verdim. Şeyda'da onaylayınca hemen kendi oluşturduğum menülerin onay almasının da verdiği mutluluk ile mutfağa girdim. Dün kilom sabit kalmıştı ama bu beni rahatsız etmiyordu. Güneşin ışıklarını bilirmisin, şöyle çizgi çizgi evin içine dolan? İşte onların verdiği huzur, giden 3küsür kiloyu bile gölgede bıraktı..
Kabakları bir güzel yıkayıp kabuğunu soymadan dilimlere böldüm ve çekirdeklerini temizledim. Biraz defne yaprağı, minik bir soğan ve minik bir sarımsak ekledim. Şeyda'nın tavsiyesi üzerine 4-5 dal maydonoz ve biraz su ile kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirdim. Ardından defne yapraklarını çıkarıp bol karabiber ve az deniz tuzu ekleyip püre haline getirdim..
Bende deli bir taze çekilmiş karabiber ve tarçın tutkusu vardır. Bu çorbaya tarçın eklemedim ama özellikle tavuk yemeklerinde bu ikiliyi ayırmamaya çalışırım..
Doğanın bana verdiği bu huzuru, renkler olsun,ışıklar olsun, hiç bir mücevher veya benzeri gereksiz taşlar veremez. O huzur yakalayabiliyorsanız zaten fazlasında gözünüz olmaz ;)
Yarın biz ailece Azide'ye gidiyoruz. Ondan önceden de bahsetmiştim TIk Tık.. Ve sonunda buluşuyoruz!
Güzel ses tonu, küçük prensesi ile harika yemekler yapıyor. Diyette değilseniz hemen bakın, diyetteyseniz nefsinizi köreltmek için buyrun derim.. TıkTık
Herkese hayırlı Cumalar,huzurlu ve neşeli bir haftasonu dilerim..

Buradaki yorumlarada, facebook da gelen mesajlara da, mailime de, instagram'a da vaktim olunca dönüyorum. Bunlara uykumdan ve hayatımdan feda ederek zaman harcıyorum,hepsi gönüllü.Lütfen hemen dönemezsem üzülmeyin,kızmayın..Bana biraz zaman verin yeter..

En Sağlıklı ve Hızlı Kilo Vermenin Sırrı ( Dikiş Projeleri & Sağlıklı Tarifler)

Birkaç gündür İnstagram hesabımda motivasyon amaçlı fotoğraflar paylaşıyorum. Aslında günlük diyetle ilgili yaptıklarımı paylaşıyorum. Kendimi, zayıflamayak isteyen güzel insanları motive etmek için..
Şeyda'nı paylaştığı ice tea den daha lezzetli olan bu nefis içecek tarifini paylaşıyorum.
Ananasın kabukları, 3-5 dal maydonoz, yeşil limon (lime), zencefil, tarçın çubuğu. Kaynayınca 2-3 dakika daha kaynat,altını kapa biraz demlenmeye bırak. Su şişelerine doldur, at buzldolabına, buzla beraber miss gibi, iç.. Çocuklar için, tüm aile için sağlıklı bir meyve suyu tarifi..
Sonra menülerimi paylaşıyorum: Bol baharatlı, haşlanmış beyaz balık ve beyaz lahanalı,havuçlu yeşil salata..
ve yine sabah akşam yürüyüş fotoğraflarımı, miss gibi ormanımızdan kareler paylaşıyorum..
Sonra bana sorular geliyor: Bir dilimcik pasta yesem, bir kaşık nutella yesem,onu yesem bunu yesem olur mu diye.. Olur mu acaba? Yenilen herşey sana zarar, ne demesini bekliyorsun diye cevap geliyor bazen diğer arkadaşlardan :) Yani birçoğumuzun içinden geçeni biri çıkıp yazıyor..
Canım şunu çekiyor, bunu çekiyor dayanamıyorum ne yapmalıyım diye mail ve yorumlar geliyor. Karnımın akşam yemeğine az bir zaman kala gurul gurul guruldadığı bir vakit dikiş makinamın başına oturup bu cep telefonu kılıfını dikiyorum. (Düğme bu blog sahibi meleğimden / buraya da bakabilirsiniz)Yine instagram'da paylaşıp : En iyi yol meşguliyet diyorum.. Birşeylerle meşgul olmak, veya yürümek..
Ve gelelim zayıflamanın doğru yoluna..
En başta insan kendi bedenini tanımalı.
Şeyda formülünü zaten paylaşmış şu 6günlük listede.. Hatta karabuğday günü, sıvı detoksu, protein,salata.. Bu diyet bana 4 günde 3.3.kg verdirdi ki ben zaten çok verdim.
Ama sonra başa dönenler,veya Ananas'a geçip neden 200gr veriyorum diye karamsarlığa düşenler var.
Bence detoks 3 en fazla 4 gün yapılmalı. O süreç içinde kiloyu veriyorsun. Sonraki günler sebze,protein,salata veya bunlardan sağlıklı bir beslenme planı ile hem vücudunu dinlendiriyorsun hem kilon oturuyor. Bu 3günde giden kiloyu koruyor ve gücünü toparlıyorsun. Sürekli arka arkaya detoks yaparsan tükenirsin..
Bu şekilde ilerleyen hem kilo verir hem bedeni ni tanır hem de sağlıklı yaşama adım atar.
Hayırlı Cumalar..

Retro Design

Kaynak..







Diyet 4.gün Protein günü

Gunaydin. Herkese hayirli huzurlu gunler diliyorum. Benim sabahlarim genelde yogun oldugu icin biraz gec gelirim buralara. Dün -600gr gitmis. Yani 4gunda 3kg. Yarin 9hafta olucak 19kg (tam 18.9kg).. Yukaridaki sevgili arkafasin yorumuna ek sunu demek istiyorum: yorum altlarinda @seydacoskun o kadar cok yardimci cozumler sunuyor ki toplasan kitap olur. Bu son gunlerde ornek olmasi icin hem posta gazetesindeki ve blogumda da paylastigim 6.gunluk liste hem @seydacoskun umun yorum alti tüyolari ile birseyler yaptim kendimce. Ama simdiye kadar sunu farkettim: bir cok insan liste liste diyor ama ne 6.gunluk diyete ne de yuruyuse basliyor. Tabii ki @seydacoskun bir sans hepimiz icin ama sen yerinden kalkmadigin ve surekli hayiflandigin ve oturdugun yerden 1listenin herkese yarayacagini,oturarak zayiflayacagini dusunursen olmaz. Bunlari sizi motive etmek icin paylastim. Gercekten az yedim ama yedigim saglikli besinlerle doydum ve gunde 2 defa yurudugumde oldu cok kez. Yani cok caba sarfettim..umarim bu yazdiklarim bir nevi baskalarina da yardimci olur.. (dun bir teyzeden aldigim en guzel iltifat ise: kızım senin boyun uzamis..oldu :))
Read more at http://web.stagram.com/n/vintageduygular/#7hwIrJsXigimJ4q8.99 

Merhaba yine instagram paylaşımı ile başlıyorum. Buna ek olarak birkaç şeyler daha yazmak isterim.
Son günlerde şunu gördüm: Sürekli liste isteyenlerin diyete başlamaya hiç niyeti yok. Maksat nedir anlamadım?? Bugün bir arkadaşım : Herkes kendine yapar,kendini kandırır, yapan zayıflar, yapmayan zayıflamaz diye yazmış, gerçekten bazılarının amacını çözmüş değilim. Ve hala liste liste diye yazanlar var, hepsine buradan sormak istiyorum:
6.günlük listeye başladınız mı?? Kaç kg verdiniz? Yürüyüş nasıl gidiyor??
Önce bunları bilseydik. Destek olmak istediklerimizden (1tatlı bayan hariç) tık yok. Destek isteyen herkes kayıp..
Arkadaşlar, benim tuzum kuruyor yavaş yavaş, yaklaşık 3kg kaldı. Ama ben arada ne yesem demedim. Sürekli kendimi meşgul ettim, ve gerçekten yemedim. Tabii ki zor geldiği zamanlarda oldu, ama bu kafayla gideni hiç bir liste kurtarmaz. Aynı şekilde gelen sorularda öyle. Yani başlık yazıda yazdığımı tekrar soranlar var. Telefon yüklemedi de değil, ilk yorum hep görünür! Vallahi bunlar basit işler, ama bu zihin tembelliği beni çok ürkütüyor. Bu kafayla önemli işler, önemli kararlar da veriliyorsa yazık gerçekten..
Bunları üzüldüğüm için yazıyorum. Mail gönderenler ne demek istediğimi anlamışlardır. Biraz lütfen kendinize çeki düzen verin. Azimli,istikrarlı olun. Şeyda Coşkun gerçekten herkese yardımcı olmaya çalışan, işini çok iyi yapan ve disiplinli biri. Ama bazıları sırf işin 'ünlüyle yazışma derdinde'.. Bu şekilde bir arpa boyu yol alınmaz. Şeyda bugün hayatınızda var yarın olmayabilir. Siz bu fırsatı değerlendirin. Şu anki paylaşımların değerini bilin.
Motivasyonu olanlarda çoğunlukta: örnek: Çocuk isteyen,eşi ile sorun yaşayan. Benim böyle sorunum olsa yemekten kesilirim.!!!?? Liste miste aramam yani, resmen açlık grevine gider beynim..Yani bu ve buna benzer sebepleriniz varsa bu iş sizin için daha kolay! İnadınız ve azminiz tavan yapmış olmalı..
Gerçekten zayıflamak istiyorsanız önünüze engel koymayın lütfen. Yemeyin. Yemekle,kaçırmakla (ufak pastacık,az çerezcik) olmuyor. İşin sırrı yememekte.
Hazırsanız buyrun zaten herşeyi paylaşıyorum.
Bugün tüm günüm yoldaydı , maalesef feci bir trafikde kaldım saatlerce İg da da yazdım. Yarım haşlanmış tavuk göğsü ve haşlanmış brokoli ile gezdim :P Akşama da geri kalanını, 1 dilim elma ve Melisa Çayı içtim..
Bu işi gerçekten yapanları da tebrik ediyorum. Sırf bu yüzden bu paylaşımları yapıyorum..
Yarın sabah 1 tam haşlanmış yumurta ve diğer 3 öğün 1 ananası bölüp yiycem..  Bunu da Şeyda İg de tavsiye etmişti.. Önceden  yazdığım gibi: Resim altı yorumlarla, yol göstermek için kendi listemi yapmaya çalışıyorum, tıkananlara örnek olsun diye. Kolay gelsin ;)

Karabuğdaylı Yoğurt Çorbası - Diyet 4.gün Protein günü

Herkese çok güzel bir hafta diliyerek önceki İnstagram kare altı yazımı paylaşarak başlamak istiyorum:
Bugün tekrar protein gunu yaptigim icin bu tekrar yaptigim omletin yerine bambaska bir tarif paylasmak istedim. Özellikle kızım,eşim için yaptığım bu çorbayı,dilediğim kiloya geldikten sonra bende yiyecegim ^^ yogurtlu,nogut,mercimekli karabugday #Çorbası .. tam tarif biraz sonra www.vintageduygular.blogspot.com da bugun -500gr gitmis.. ;)
Read more at http://web.stagram.com/n/vintageduygular/#tYq1qiMe8rsQ1EFb.99 

Şimdi gelelim Tarife:
Bu küçük bir tencere Çorba için esasen göz kararı yaptığım bir tarif..
Bir poşet Tavuk Bulyon (Tarif burada)
1 ç.b. Nohut (önceden haşlamıştım,buzluktan çıkardım)
1ç.b. yeşil Mercimek
yarım ç.b. Karabuğday
1 avuç önceden yapıp buzluğa attığım minik bulgur/kıymalı köfteler (olmasa da olur)
1 kase yoğurt, yarım kaşık nişasta veya pirinç unu
nane,kırmızı ve karabiber,deniz tuzu

Bulyon ve tüm sebzeler kaynatılır. 5 dakika daha kaynatılır. Yoğurt ve nişasta karıştırılır. Yavaş yavaş çorbanın suyundan yoğurda eklenir. İyice açılınca yoğurt karışımı çorbaya eklenir. Bir taşım daha kaynatılır. Sonrasında tuz ve baharatı eklenir. İsterseniz başka tencerede tereyağında nane ve biberi kavurup çorbaya ekleyebilirsiniz. Ben bu şekilde yaptım, çünkü tavuk bulyon'un lezzeti tereyağını aratmadı ;)

Afiyet olsun..

Bu sabah yine bir Omlet yedim, dünki gibi.. Öğlene beyaz balık (yaklaşık 150 gr) ve bol yeşillikli salata yiyeceğim. Akşama da elektirikli ızgarada et veya balık yanında da salata olucak. Arada bol yeşil çay içiyorum. Birazdan belki bir kase light yoğurt yerim bol tarçınlı.. ;)


Diyet Listesi 1.gün
Diyet Listesi 2.gün
Diyet Listesi 3.gün

Diyet 3.gün Protein Günü

Merhaba. Bugün yakınımızın doğumgününden dolayı buraya fırsat bulamadım. Size sabah instagram'a eklediğim fotoğraf altındaki yazımı ekleyerek başlamak isterim.
Günaydın ♡ Herkese hayırlı,huzurlu Pazarlar dilerim. En basindan yaziyorum ki,sonuna kadar okumaktan sıkılanlarda okuyabilsin: 1önceki fotoğrafın altindaki yorumlari okumanizi rica ediyorum. Bu vesile ile tekrardan: listenin kisiye ozel oldugunu,herkesin ayni listeyi uygulamanin ne kadar faydasız ve tehlikeli olabilecegini goreceksiniz. Bu gün protein günü. Mantar istemedim onun yerine 1tam yumurta,3dal maydonozla omlet yaptim. Zeytini cok seviyorum diye 2 zeytin ekledim. 1ini yiyebildim ama olsun gözüm de doysun.. (ne guzel mide kuculuyormus demek ki ,) ).. bugün tam 1kg vermisim!!! Yani 2gunde 1.9kg .. yaklasik 2hafta duraklama surecine ve seyahatde dondurms yememe ragmen kilom ayni kaldi. Cünkü hep yurudum. Bazen sabah aksam. Simdi sizinde enerjiniz ve @seydacoskunum un uzakta olsa destegi sayesinde zinciri kirdim. Darisi isteyen herkesin basina..♡ omletim senin kisi kadar olmasada @seydacoskun daha iyi degil mi? :)))
Read more at http://web.stagram.com/n/vintageduygular/#ox7y7daTSyKPY3WT.99 '

Doğumgününde 1,5 adet derisiz tavuk but (mangalda pişmiş) ve 3 yemek kaşığı kadar yeşil salata yedim. Şu anda tarçınlı çayımı içiyorum..
Yarın akşam yemeğine misafir gelecek, ve bugünde az yediğim için yine protein günü yapacağım. Siz isterseniz bana katılırsınız, isterseniz buradan devam edebilirsiniz