Bizden Haberler - Diyetle İlgili Sorular


Benim en sevdiğim, bana enerji veren, gerekiyorsa da moral depoladığım şeylerden biri arabada müzik dinlemektir. Şöyle sesini de açarım, yeşil, mavi, bazen kahvenin her tonunu almış yollarda keyifle gideceğim yere giderim.
Her mevsimin kokusu ayrı düşer yollara.
Müzikle beraber bu kokuları içine çekmenin zevki ayrı olur..Mest olursun bazı günler..
Özellikle de çocukluğumun geçtiği doksanlar,doksanların müzikleridir. O zamandan kalan birçok albüm arabamda vardır. Bugün BenDeniz'i dinledim. Hiç unutmuyorum, o zamanlar ben 10-12 yaşlarında, deli bir Sezen Aksu aşığı, annemlerle çaybahçesinde oturuyordum. Upuzun saçlarıma bile acımamış Sezen gibi  kestirmiştim. :) İşte o çaybahçesinde : 'önce heyecandan,sonra yaşlılıktan titriyor, titriyor....' dedikçe içim titremiş : 'Sezen Aksu benden habersiz nasıl albüm yaptı??' diye aklımdan geçen ilk cümleyi dün gibi hatırlıyorum. Sanki önceden arayıp izin alırmış manasında değil :) ama o kadar takip ediyordum ki, nasıl haberim olmaz diye hayıflanmıştım. İşte bu ses Ben Deniz'di.. O albümü en sevdiğim, aklımda kalan ve hala severk dinlediğimiz albümüdür. Acaba şimdi ne oldu diye aklımdang geçirdim.
O klibindeki ilk çıtı pıtı Ben Deniz ve sonrası mayalanmış hamur gibiki haliyle hatırlıyorum.
Ses seda yok değil mi? Oysa öyle muhteşem bir sesin daha iyi değerlendirilmesi gerekirdi bence..
Dikişle ilgili mailler alıyorum devam ediyormusun diye. Evet tabii ki ediyorum. Dikiş de sevdiğim hobilerimden biri. Kendime olmasa da kızıma dikmeye devam ediyorum ;) (Bakınız üst resimler)

Diyetle ilgili o kadar mail alıyorum ki. Bazıları Şeyda'nın yönlendirdikleri bazıları ise blog sayesinden bana ulaşan onlarca  yazan / arayan güzel insan. Elimden geldiğince yardımcı olmaya, destek olmaya çalışıyorum. Sık sık da listenin devamını isteyen var.
Dost kazığı yemek istermisin? diye soruyorum. İşte bu da böyle birşey. Bende bana güvenen insanları üzmek, sarsmak, ayıp etmek, günaha girmek istemiyorum. Sonuçta Şeyda bu işten para kazanıyor. Ve bu kadarını paylaştığımızdan dolayı bile rahatsız olan müşterileri var. Oysaki hep yazmışımdır: Bu liste bana özel. Sağlık sorunu /kronik rahatsızlığı olmayan herkes uygulayabilir. Benim kadar kilo verirmisiniz veya fazlamı verirsiniz o da kişiye bağlıdır.. Elden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz. Bunu yazıştığım hanımlarda onaylayacaktır. Anlayışınıza sığınıyorum.
Ne kadar verdin diye soranlara: 4 haftada tam 12.9 kg verdim. Yılmayın, bırakmayın, mutlu son bizim olsun! ;)

24 Eylül - 30 Eylül 2013 de İstanbul'da olacağım. Aslında Bayram da'da tekrar İstanbuldayım ama aileme zaman ayırmak istiyorum. 24 Eylül'den itibaren görüşmek isteyenler bana yazsın. Görüşmeyi heyecanla beklediğim birkaç blogger  & anneler var. Azzcık kaldı ^_^ geliyorum..!

Protein Köftesi & Etsiz Köfte Tarifi

Uzun zamandır şöyle ağız tadıyla post yapamıyordum biliyorum. Ben de özlemişim gerçekten. Ama malum Ramazan, kalabalık derken zaman gelip geçti. En önemlisi beni zayıflatan diyet listemin yayınlamam için onay gelince, artı aşırı sıcaklar da araya girince ben iyice koptum. Ama artık burdayım. :)
Şimdi diyet listesi yayınlamışken Ramazan sofraları yayınlamak biraz abes kaçar değil mi :) Hem ben çok sağlıklı ve listeye sadık kaldığımdan, börekli,katmerli sofralardan uzak bol sebze ve protein ile beslenmeye devam ettim :)

Bu köfte için başlıkta olduğu gibi 2 tarifim var. Birincisi

Etsiz Köfte:
Bunu kıyma hariç eklediğiniz tüm malzemelerle yapabilirsiniz.
Rondoda ufaltılmış Bayat Ekmek (Kepekli ekmek)
Maydonoz,Soğan,Sarımsak, Tuz, Karabiber, Kimyon, Kekik, İsot,Pulbiber
Yumurta,1 y.k. Sıvıyağ
Bunlar benim eklediğim malzemeler. Siz dilediğiniz malzemeyi ekleyebilirsiniz.
Hepsiniz karıştırıp buzdolabında, ağzı kapalı dinlenmeye bırakıyoruz. Sonra minik köfteler yapıp, ekşili,sulu köfte yapar gibi yapabiliriz.
Veya fırında kekikli, domates sosu ve kızartıp yoğurt ve salça soslu yapabiliriz. Hem ekonomik hem lezzetli oluyor.

Gelelim diğer Tarife: Protein Köftesi
Süzme yoğurt/labne peyniri, yulaf kepeği, yumurta, yukarıdakı tüm baharatlar. Bunları birleştirip yine aynı şekilde buzdolabında bekletip, fırında domates sosu ile pişirebilirsiniz. Bu harça kıyma/ince kıyılmış et de eklenir.

Şimdilik bu kadar ;) Herkese güzel bir haftasonu diliyorum ;)

Şeyda Coşkun Diyet Günlüğüm - Devamı

8.hafta 16.3 kg ile kapattım..
Şeyda'ya da sonsuz teşekkürler. 


Listeleri neden sildiğime gelince: En başından ve her zaman da yazdığım gibi, listeler benim bedenime özeldi. Ama iyi niyetli insanların yanında baş ağrıtan art niyetli insanlarda vardı. Şeyda'ya daha fazla zarar gelmemesi için bugün konuşup böyle bir karar aldık. 
Kuru nun yanında yaş da yanıyor.. Üzgünüm.. Kötülük kime ne getirecekse..
Allah herkesin gönlüne göre versin..

Motivasyonumuzu en art niyetli insanlar dahi bozamaz. Biz yürümüye devam ediyoruz değil mi? ;)

Şeyda Coşkun Diyet Günlüğüm- 7.gün

7.Gün:Günlük: (Ananas Yumurta)
Liste Burada
Hiç sorunum yok, gayet iyiyim, enerjim de yerinde.. Ve bu böyle devam etti.. 
Ne yemekler,ne tatlılar, artık insanlar bana ayak uydurmaya başlıyor. Bende aileme alternatif olarak, sağlıklı malzemelerle sevdikleri yiyecekleri pişiriyorum. Bununla ilgili değişimi ve tarifleri buradan takip edebilirsiniz. Devamı da gelicek ;)
Ve mutlaka buna da dikkat edin!

Şeyda Coşkun Diyet Günlüğüm - 6.gün

 6.gün
__________________________________
6.Gün:Günlük: Bacaklarımda halen ağırlık var ama düne nazaran çok iyiyim. (9.günden itibaren birşey kalmamıştı zaten) 
Kalkar kalkmaz 2 bardak ılık su içiyorum.
Büyük aile Pazar kahvaltısına toplanıyor..
Sofrayı kurup herkes masaya geçene kadar kadar 2 bardak daha su içiyorum. 
Tereyağlı tava poğaçasının kokusu evi sarmış...Off..
Ve sıcak bazlama var..
Yumulmak vardı değil mi??  Yersem peki ne olucak? Mutlu mu olucam mutsuz mu? ..
Ben mutlu olmayı seçiyorum ve afiyetle reçelli ekmeğimi, çay eşliğinde içiyorum.  Herkes yerinden kalkamazken ben sabah yetiştiremediğim yürüyüşüm için kendimi dışarı atıyorum! 
Öğlene tatlı tabağı kadar soğanla yağsız tavada,biraz da su ekleyerek kavurduğum ıspanakları yiyiyorum. 
Akşama tabağımı bitiremiyorum bile. 
Artık açlık diye birşey kalmadı, kendimi çok iyi hissediyorum, süperim! ;)

Şeyda Coşkun Diyet Günlüğüm - 5.gün

Mutlaka her sabah tartılın! Bu motivasyonunuzu ayrıca yükseltecektir ;-)

Şeyda Coşkun Diyet Listesi - 5.gün
__________________________________
5.Gün:Günlük: Bugün Cumartesi ve Kahvaltıda çok kalabalığız. Kuzen bazlama yapmış, sucuklu yumurta var birde. Sonra benim çok sevdiğim kaşarlı tost yapılıyor. Kayınvalidem: Kızım1 lokma yesene, diye diye bütün masadakilerden uzatıyor. Biri bana gidip kepekli tost alıp tost yapmış :) 'Aman bir lokmadan, bir tanecikten bişey olmaz..'
Hepsi miss gibi kokuyor, çoğu bahçe mamülü veya çiftlikten, yani iyi olduklarından,lezzetli olduklarından şüphem yok. Ama hepsine sabırla 'Hayır', diyorum. Bazen bunalsamda yine kibarca 'Yok yemiycem sağol', diyorum. Yeter uleenn diye bağıracak halim yok. Lokma lokma yiyiyor, arada çocuklarla ilgileniyor, büyük çocuklarla sohbet ediyorum. Bakıyorum ki acaip doymuşum, son lokma omleti de yiyince tıka basa dolu hissediyorum kendimi.
Bu arada aileden iki kişi daha 'diyete başlamış' :) Kararlılığımla insanları etkilemek güzel birşey :)
Dikkat: İnanılmaz hamlanmışım! Bacaklarım, özellikle diz kapaklarından yukarı doğru taş gibi oldu,inanılmaz ağrıyor! Şeyda buz presi yap,soğuk duş al diyor. Uzun zaman spor yamayan insanlarda, spora başladıktan 3-4 gün sonra normalmiş bu ve geçiyormuş. Soğuk duş biraz dindiriyor ağrıları..Hepsi geçicek biliyorum..

Şeyda Coşkun Diyet Günlüğüm - 4.gün

4.gün
__________________________________
4.Gün:Günlük:  Açlık eh işte..Ama bacaklarım, özellikle diz kapağı üstü ağırlaştı..
Ama yılmıyorum! Bol su içiyorum, harfiyen uyguluyorum listeyi. Az yiyiyorum ama çok yemiyorum. 
Eve gidiyorum:
Kayınvalidem içli köfte, patlıcan kovalama yapmış.Birde dünyanın en lezzetlisini eşimin yaptığı Mercimek Çorbası, miss gibi kokuyor! 1 Tabak Taze Fasulyemi alıp masaya geçiyorum. Önce gülüşmeler, 'al canım bir tane ye, boşver birşey olmaz demeler'.. Yemiyorum. Çok insan olunca,herkesin damak zevkine uymak için çeşit de çok oluyor. O yüzden benim yemek göze batmıyor :) Asıl yemesem olmaz. Kendi Fasulyemi yavaş yavaş yiyiyor, sohbetle kendimi oyalıyor, bol su içiyorum.. 
3.günü de atlatıyorum. Yemiyorum.Nokta!
Çünkü Şeyda'ya söz verdim, hergün kontrol etmekle kalmıyor,bana güveniyor,inanıyor, ! ;) 

Şeyda Coşkun Diyet Günlüğüm - 3.gün



- 3.gün
__________________________________


3.Gün:Günlük:  Yine çok yiyemedim. Biraz başım ağrıyor, açlık idare eder.

Şeyda Coşkun Diyet Günlüğüm - 2.gün



2.gün
__________________________________

________________________



2.Gün:Günlük:  
Açım!! ..

(Size notlarımı aynen aktarıyorum :)) )

Şeyda Coşkun Diyet Günlüğüm - 1.gün

DİYETE BAŞLAMADAN ÖNCE  OKUNMASI GEREKEN ÖNEMLİ BİLGİLER:
Önce lütfen BU YAZIYI ve BU YAZIYI OKUYUN..
  • Mutlaka 2-3 Litre Su için. 
  • Bol bol Yeşil Çay tüketin.
  • Hergün mutlaka temiz havada 1 saat yürüyün.
  • Su açlık krizlerini de önlüyor, su içmeyi lütfen ihmal etmeyin.
  • Yeşil Çayı 16:00'ya kadar için. Sonra uykusuzluk yapar. Akşamları Melisa, Papatya,Rezene Çayı..

Eskiden insanlar nasıl yeşil çay içiyor derdim ama şimdi her gün içiyorum. Bu çayların vanilya, portakal,zencefilli olanları var,mesela onlarla başlayabilirsiniz. Ben çok demlediğim zaman içine bir tarçın çubuğu atıyorum. Yoksa biraz toz tarçın serpiyorum.

Bu liste ile ilk hafta 5 kilo verdim.
Diğer diyetlerde olduğu gibi halsiz ve bitkin değildim, tam tersi inanılmaz fit ve enerji doluyum hala.

Tek tip beslenmeli diyetlerle, yalnış diyetlerle bağırsak ve mide ile ilgili problemler yaşayabilirsiniz, bunu özellikle yazıyorum : Sindirim Sisteminiz de süper çalışıyor. Yani bedenen bir şeyin eksikliğini hissetmiyorsunuz. Zamanla burada Şeyda'nın yazdığı gibi, birçok açlığın sebebi mideden değil, ruhtan geldiğini anlayacaksınız.

Yürüyüşe ne durumda olursanız olun çıkın. Tüm ağırlığınız, yorgunluğunuz uçup gidiyor. Bedenen ve ruhen canlanıyor, her yürüyüşle  kendinizi öncesinden çok daha iyi hissetmeye başlıyorsunuz.
Yürüyüş sonrası mutlaka streching/gerilme egzersizi yapın. (Bununla ilgili güzel bir yazı: Sağlık için yürüyüşün önemi
Gerilme egzersizleri ile ilgili buraya bakabilirsiniz..

Şeyda'nın verdiği yemeklerin dışına HİÇ çıkmadım. Hatta az yediğim bile oldu. Acaba metabolizmam az yiyiyorum diye yavaşlarmı diye korktuğumda,Şeyda beni yatıştırdı, sorun yok! ;)

Tatlı krizlerine girersen gece de olsa ara dedi. Çok şükür hiç olmadı. Ben bile inanamıyorum ama olmadı. Kendimi yorgun hissettiğim 1 defasında Şeyda'nın sesi kulağımda çınladı. Ve onun verdiği motivasyonla kendime geldim :)


Sanalda gördüğünüz Şeyda Coşkun diyetleri diye yazanların hepsine inanmayın. 1 tarif paylaşıyorlar ve sanki hergün sabah akşam onu yiyormuş ve zayıflıyormuşsun gibi bir izlenim yaratılıyor. Böyle birşey hem saçma hem sağlıksız. Bu liste ve yazıların her hakkı saklıdır, kaynak göstermeden ve izinsiz kopyalanamaz, .



Her Liste altında tuttuğum günlüğü paylaşacağım.Bu bilgilerinde faydası olacağına inanıyorum..
1.gün
__________________________________
Ne yapabilirim, nasıl başlamalıyım diyorsanız mail atmadan öncede şunlara bakınız.. BURADAKI LISTELERI UYGULAYABİLİRSİNİZ: www.vintageduygular.blogspot.com/2013/08/seyda-coskun-5-gunluk-diyet-listesi.html )
Sonra burayı
http://vintageduygular.blogspot.de/2013/11/seyda-coskun-diyet-listesi-15gunluk-1.html ve devamı bu yazının sonunda yazıyor
_________



1.Gün:Günlük:  Açlık: Eh işte. Geçen günlerde yediğim yağların enerjisinden açlık yok..ne acı bir gerçek OMG!


Sakın kendinizi Pazartesi başlayacağım sonuna kadar yiyim diye şartlandırıp baskı altında tutmayın ters tepki yapabilir. Mesela biz bir Salı günü ansızın, hiç zaman kaybetmeden başlamıştık. 

Düzenli Spor Yapmaya Başlayanların Dikkatine

Şeyda ile çalışmaya başladıktan sonra hergün yürümeye başladım. Hergün en az bir saat yürüyor, ayakkabım eski de olsa, aman markalı spor ayakkabısı bişey olmaz diyordum. Yürüyüşümün 9 günü, Uzman Ortopedi Doktoru olan komşum yolda beni durdurup nasıl gittiğini sordu, biraz sohbet ettik. O günde dizlerimde hafif ağrı vardı ve doktor ayağıma gelince anlattım. Adam beni bizim evin önünde oturtup dizlerime baktı. Ayağımı sağa sola falan çevirdi ve ağrının çoğaldığı hareketi yaptıktan sonra : Hemen şuraya gidip kendine iyi bir yürüyüş ayakkabısı al, yoksa miniskus'unda sorun yaşarsın dedi. 2 gün boyunca kullanmam için bana ilaç verdi. Oysa ben bu ağrıyı normal sanıyordum. İyi Ayakkabı bütün kemik yapını etkiliyor diye biraz anlattı.
Ertesi güm söylediği mağazaya gittim. Orada spor akademisi mezunu ve haftanın belirli günleri bulunan bir danışman denk geldi şansıma. 
Kısa bir ön konuşmadan sonra yaklaşık yarım saat süren doğru ayakkabı seçimi  tamamen ücretsiz olan danışmanlık hizmetine başladık.
1. Ne için Spor Ayakkabısı istiyorsunuz: Yürüyüş için
2. Çıplak ayakla bir aletin üzerine çıktım. Ayağım nasıl basıyor. Yere basınca tam mı basıyor (düz taban basan ayak), bir boşluk mu kalıyor, o oyuk tam mı azmı vs. diye ölçüyor. Ayak numarası belirliyor. Spor ayakkabısı 1 beden büyük olmalıymış.
3. Sonra bana Standart bir yürüyüş ayakkabısı getirip koşu bandına çıkarıyor. O esnada ben yürürken o fotoğrafda gördüğünüz ekranda ölçmeye başlıyor. Yavaş, hızlı yürürken, koşarken vs. bakıyor.
4. Sonra ekranda tuttuğu fotoğraflarla bana anlatıyor: Bazı ayaklar içe doğru,bazıları dışa vs. basıyor diyor. Ben tam düz basıyormuşum :) Kemik/kalçaya bakıyor, herhangi bir deformasyon, bir eğrilik varmı diye. Çok şükür benim bel, ayak vs. tam düzmüş. 
5. Belirlediğimiz fiyat çerçevesinde (doktorun dediğini tekrarlıyor: İleride eğrilik,kronik ağrı vs yaşamamak, sağlığınız için paraya kıyın ve iyisini alın) bana 3 ayakkabı getiriyor. 
'Kendi kafanıza göre gidip sırf marka diye en pahalısını almayın. Mutlaka ayağınızı ölçtürün, ayağınız yere nasıl basıyor, ona göre içi yapılmış ayakkabı seçin', diyor bana yardımcı olan danışman.
Ve inanırmısınız, sıfır ağrı çekiyorum. Yani o hani normaldir, kas ağrısıdır vs. sandığım herşey yalnışmış. Uzun süre spor yapmayan insanlar yürüyüşün 3-5 günü hamlanmış kaslar ve taş gibi olmuş hissi yaşayacaktır bunu listelerimde paylaşacağım, ama sonrasında birşeyin kalmaması gerekiyor.
Şeyda Coşkun Yemek Listelerini paylaşmadan önce bu önemli detayı paylaşmak istedim.
Herkese enerji dolu, heyecanlı, huzurlu günler diliyorum. ;)

Şeyda Coşkun ile Zayıflıyorum


Aslında Şeyda Coşkun'un Pozitif ve Dinamik Enerjisi ile Zayıflıyorum demek daha doğru olur.
Onunla tanışmak benim için bir dönüm noktası oldu. Hayatıma, kendimi en kötü hissettiğim zamanda bir melek gibi girdi. Hala da öyle!
Kilolarım benim tahmin ettiğimden de çok başını alıp gitmişti. Şeyda'nın bununla ilgili güzel bir yazısını paylaşıyorum.
Şeyda ile konuşmamızda ilk söylediklerimden biri: Tatlıya çok düşkünüm'dü.. Gerçekten de tatlı delisiydim. Yedikçe yiyiyordum. Ama sorun tatlı değildi.Şeyda'nın yukarıdaki yazısını zamanla anladım. İlk etapta tüm sorun yemekmiş gibi geliyor, ama gerçekten öyle değilmiş..
Zayıflatmaktan öte hayatımda birçok şeyi değiştirdi. Birçok şeyi güzelleştirdi.. Benim olumlu değişimim, benim tanımadığım insanların bile dikkatini çekmiş. :) Buna birazdan ve önümüzdeki, günlerde  değinicem..
Basında hakkında olumlu olumsuz şeyler okuyoruz. Ama en geç Gezi Parkı olaylarında basının gerçekle bağdaşmayan paylaşımlarda bulunduğunu gördük. Magazinde aynı şekilde. Önyargılarınızı bir kenara bırakıp, onu biraz da benden dinlemenizi isterim.
Diyetisyenlerden de üzücü yorumlar okuduğumu hatırlıyorum. Şeyda Coşkun paralı dostluk, paralı koçluk vb. şeyler okudum sosyal medyada. Bu ise külliyen yalan ve üzücü.. Bir insanı tanımadan atıp tutmak da günah ve ayıp ama.. Ayrıca twitter ve instagram üzerinden onlarca,yüzlerce insanlara yardım ediyor. Açık söyliyim ben olsam çatlardım :) Bu kızda Peygamber sabrı var diye düşünüyorum bazen. Ama o sabırla, iyi kötü yorumların hepsine dönüyor..
Bu işe başladığımızda Şeyda 'Bana kendini tamamen teslim etmeye hazırmısın?', diye sormuştu. İş disiplini bana almanları anımsattı. :) Gerçekten çok disiplinli ve işin peşini bırakmıyor! İnsanların kafasında sarışın ve güzel bayanların akıllı olamayacağına dair bir önyargı var, en geç Şeyda ile tanıştığınızda en az on kişiyi cebinden çıkarıcak zekası olduğunu göreceksiniz. Ve bu inancın  ne kadar yalnış olduğunu göreceksiniz. Sizin kendinizi kötü hissetmenize fırsat vermiyor. Öyle farklı bir enerjiye sahip ki, o olmadığı saatler bile sesi kulağımda, söylediklerini harfiyen uyguluyorum. Sizi sıkı sıkı tutuyor, kontrolü, sıkıntıya sokmadan, boğmadan, tam tersi en güzel haliyle sarıp sarmalıyor. 
İşin birde şu kısmı var: Zayıflamak isteyen benim, gidip gizlice yesem ne yazıcak?? Kilolar kime gidicek? Bunu vicdanı ile hesaplaşmasını kim yapıcak? Yemek isteyen tüm kontrole rağmen belki yer ama bunun faydası varmı? Yok. Benim zayıflama serüvenimi önümüzdeki günlerde okuyunca daha iyi anlıyacaksınız. Dilerim bu enerji sizi de olumlu etkiler ;)

İşin sırrı nedir diye soranlara:
İşin esas sırrı ne yemek ne de spor, işin tek sırrı Şeyda'nın kendisi... Sana aşıladığı enerjisi,heyecanı. Tarif edilemez pozitif, hayat dolu ve güzel yüreği. 
Tanıma şansınız olunca ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. 

Onun izini ile size benim için hazırladığı diyet listemi paylaşacağım. Ben önceden kan testi yaptırmış ve tüm değerlerim iyi/normal çıkmıştı. 
Diyet Listesi değilde, yemek listesi demek daha doğru olur. Yıllardır zayıflayamayan, gram oynamayan insanların bile bu liste/esas Şeyda ile zayıfladığını biliyorum. Siz de kendinize söz verin, buraya paylaşın, ve yorumlarınızı gelip kontrol edin. 
Listeler dışında, hayatımdaki değişikleri de paylaşıcam. Ben Şeyda ile geçen her günü bir günlük gibi not ettim. Bunları da listelerin yanında  ve daha bir sürü bilgiyi paylaşacağım. Mesela uzun zamandır spor yapmamış insanları bekleyenler, önerilerim olucak. Çünkü bu esnada boş durmayıp bir sürü araştırma yaptım. Dilerim bunların da faydası olur.

Blogumu takip eden, yemek kültürü geniş kalabalık bir aileden geldiğimi bilir. Artık su böreklerinin, mantıların, tatlıların olduğu sofraya kendi yemeğimle oturuyor, ve canım çekmeden kendi yemeğimle doyuyorum. Bunu ailem zamanla takdir etmeye başladı ve kaç kişi, kimler diyete ve spora başladı bunları da paylaşacağım :)
Herkese sağlıklı, huzurlu günler diliyorum.

En Sağlıklı ve Lezzetli Karnıyarık Tarifi

Herkese güzel bir haftasonu diliyorum. Bu tarifle yine 'yemek seçen' eşimi kandırmayı bildim. Yerken sevdiğinden emin olduktan sonra paylaştım, aa hiç farketmedim dedi :)
Yemekleri genelde ölçüsüz yaptığımdan, elimden geldiğince ölçü vermeye çalışıcam, 
3 adet küçük Patlıcan
1 büyük domates
1 diş sarımsak
İçine:
150-200gr kıyma
1 soğan
2-3 dal maydonoz
1 diş sarımsak
1 çarliston biber
isteğe göre 1 y.k. salça
karabiber, kırmızı toz biber (taze çekilmiş) az deniztuzu
Patlıcanları alacalı soyup isterseniz tuzlu suda bekletin. Ortasına bir çizik atıp tencereye koyun. Büyük 1 veya 2-3 küçük domatesi robottan sıvı olana kadar 1 sarımsakla geçin. Bunu patlıcanların üzerine dökün. Rondo kabının içine biraz su döküp içinde kalan domateslerle beraber tencereye döküp kapağını kapatın. Kaynayınca orta ateşte patlıcanlar yumuşayana kadar pişirin.
İçini hazırlamak için:
Soğanları doğrayın. Biber,sarımsak ve maydonozları rondoda ince doğrayın. Ocakta ısınan sıcak tavaya kıymayı koyup karıştırın. İsterseniz çok az yağ koyabilirsiniz, ama ben koymadım. Sonradan tadı ızgarada pişmiş gibi lezzetli oldu.. Sıcak tavada hızlıca karıştırdığım kıymanın çıkan suyu ile pişirdim. Sonra soğanları, en son biber sarımsak,maydonoz üçlüsünü döküp suyunu iyice çekene kadar pişirdim. 
Fırına uygun bir kaba patlıcanı yerleştirip çizik attığım yerden açıp kıymalı harcı doldurdum. En son domates sosunu gezdirdim. Akşama fırına verdim. Eşim kendi yediğinin üzerine biraz kaşar rendeledi.
Hayırlı Ramazanlar, Sağlıklı günler dilerim ;)

Kepek Unlu, Lahmacun İçli Gözleme

Bazı insanlar vardır, daha malzemenin adını duyar duymaz: ' ı ıh ben yemem!', derler. Sağlıklı olan kepek unu, karabuğday unu vb. herşeyin tadı güzel değil derler ve inatla yemezler. Bunlardan biride benim eşim. 
Bugün bu gözlemeleri sırf kepek unundan yaptım ama söylemedim. Bayıla bayıla yedi. Oruçlu olduğundan adam açtır diye düşünenlere : Eşim aç da olsa sevmediği yemeyi yemez. Gider alternatif birşeyler hazırlar ama yine de yemez. 
Hem yedi hem de :' Çok lezzetli olmuş',  diyince malzemeyi söyledim. Şaşkın bir bakıştan sonra yemeye devam etti. :)) İnsanların önyargılarını yıkamıyorsak, damaklarını pembeden oyunlar oynarız biz de ;)
Gelelim Tarife:
500 gr. Kepek Unu
Ilık Su, Ilık Süt
1 Yumurta
yarım paket yaş maya
Karıştırıp 1 saat ağzı kapalı beklettim, normal gözleme gibi açıp iç harcı ile doldurdum. İçine
Ispanak- Peynir, Sucuk,Peynir,Patates,veya benim gibi Lahmacun için kullanılan harcı koyabilirsiniz.
Benim İç Harcım:
Kıyma, soğan,maydonoz, domates sosu, kekik,tuz,karabiber,kırmızı toz biber,salça,çok az zeytinyağı.. (ve isterseniz bu harca robotta ufaladağınız biberi de koyabilirsiniz. Sarımsak da geliyor ama ben çok az sarımsak tozu ekledim bu defa)
Hepsini karıştırıp açtığımız hamurun içine sürüp sac veya tavada yağsız/çok az yağlı pişiriyoruz.
Afiyet olsun.

Çocuklar için - Sağlıklı Tarifler : Kepek Unlu Pankek

Bir defa Salata yemekle sağlıklı beslenilmez, zayıflanmaz. Bir defa abur cubur yemekle de sağlıksız beslenmiş olunmaz. Önemli olan ömür boyu sağlıklı beslenmek. (Teoride ne kolay, sen gelde pratiğini uygula :) ) En önemlisi bence yediklerimizden vazgeçmek değildir. Bu kesinlikle çok yalnış. Bu şekilde başlayan kesinlikle başarısız olur. 
Mesela her zaman yediklerimizi ufak değişiklerle damağımızı yavaş yavaş sağlıklı alternatiflere alıştırmalıyız (Bunları kendime de anlatmaya çalışıyorum).
Bu Pankek Sahur içinde çok uygun bence
Gelelim Tarife: 2 Pankek için
1 Yumurta
1/2 çay bardağı süt
1.5 çay kaşığı Kabartma Tozu
Tarçın, Esas Vanilya (Çubuğundan)
1/2 yemek kaşığı Agave / Pekmez / Ahorn Şurubu
yarı yarıya kepekli un ve beyaz un. Koyu kek hamuru kıvamında olmalı..
Tavanın üzerine tereyağı veya zeytinyağı 1-2damla damlatıp peçete ile her tarafa yayın. Kaşıkle hamurdan tavaya döküp, biraz yayın. İki taraflı pişirin. Ben kızım için üzerine bal sürdüm. Bal ve beyaz Peynir nefis oldu ;)
Afiyet olsun

Sağlıklı Tarifler - Kuru Domates Soslu Kepekli Makarna Salatası

Aslında bu tarif 1hafta kadar öncesine ait, fakat yayınlamak bugüne kısmet oldu.
Bu salatayı hem sıcak hemde soğuk yiyebilirsiniz. Sahur da da yemeye uygun hafif bir lezzet.
Malzemeler:
Kepekli Makarna
Roka Salatası
Mısır
Salatalık
Bu sostan Tık tık
ve daha ne isterseniz koyabilirsiniz..
Makarnayı suda haşlayıp suyunu süzdükten sonra kuru domates sosunu ekleyip karıştırdım. Sonra diğer malzemeleri, karabiber ve biraz tuz ekledim. Hafif ve lezzetli bir salata oldu. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim ;)

Çocuklar İçin Sağlıklı Tarifler- Önümüzdeki Günler

Bu aralar sağlıklı beslenmeyi yeniden öğreniyorum. İpin ucu feci kaçmışken, günlerden birgün bir mucize ile kendime geldim. 
Şimdi kapıda Ramazan ve bizim evde hazırlıklar çoktan başladı.  
Kayınvalidem içli köfte,mantı ve kuru yufkalarını yaptı. Evler ikinci bahar temizliği ile pırıl pırıl oldu. Yani biz Ramazan'a, Ramazanda'da sağlıklı yemeye hazırız..!
Şimdi gelelim tarifimize..
Kepekli Erişte, Mısırlı Havuç Salatası ve Köfteli,Soğanlı Nohut.
Köfteye: kepekli ekmek,maydonoz,kekik,karabiber, 1Tatlı Kaşığı Labne,Yumurta, çok az deniz tuzu.
Soğanları çook az (1Tatlı kaşığı) fındık yağında kavurdum, köfteleri ekledim, sonra salça ve en son nohutları ekledim.En son Suyu ekleyip kaynayınca 5 dakika daha ocakta bıraktım.
Çocuklarımıza,bize afiyet olsun ;)
Önümüzdeki Günlerde, yani Ramazan için Yemek Tarifleri paylaşmayı istiyorum. Her zaman lezzetli, çoğu zaman sağlıklı, bazen hafif ama mutlaka doyurucu tarifler planlıyorum..

Şeker Tadında Günler

Bazı fotoğraflarda çok güzel evler, sokaklar, masal gibi gibi manzaralar görür ve orada yaşamayı hayal ederiz. Bazen ise yoğun trafik, elektrik telleriyle kaplı, soğuk binalar görür, 'aman burada nasıl yaşıyor, nasıl uyum sağlıyor', deriz ya. İşte bende kendi yaşadığım şehirde gezinirken bunu düşündüm.
Kim bilir kimler 'ah keşke'  demiş, veya 'aman iyi ki' de demiştir.
Aslında benimde hayalini kurduğum, yaşamak istediğim, bitmeyen tükenmeyen hayallerim var,
ama şunu biliyorum: İnsan sağlıklı ve mutlu ise heryer güzel.
Sevmediği mevsime, sevmediği sokaklara bile alışıyor insan. Yeter ki mutlu, yeter ki huzurlu olsun. Sevsin, sevilsin..

Bizim evin, yani mahallenin bir tarafı orman, hemde tanınan bir orman. İnsanlar arabaları ile uzaklardan gelip bisiklet turu yapıyorlar. Ailece gezmeye veya köpeklerini gezdirmeye geliyorlar. Bazen de turlarla gelen var. Havası müthiş. Ormanın bir tarafında çiftlik var. Öğretmen eşliğinde genç çocuklar ata biniyor.  İlk fotoğraf da atlı güzel ormanımızdan.

İkinci Fotoğraf bence mahallemizin en güzel evlerinden birini görüyorsunuz. Aslında çok daha şatafatlı, beyaz saraya benzeyen çok abartılı, bence biraz da görgüsüz ve ruhsuz evler var. Ama bu evin özelliği sahipleri ile ilgili. Emekli baş mühendis olan amca ve hanımı yaz kış aldırmadan bahçede çalışıyor, güllerine, çiçeklerine özenle bakım yapıyorlar. Bahçıvan da çağırmadan, sevgilerini katıp güzelleştirdikleri bu süper bahçenin önünden geçerken gül kokularından kendinizden geçebilirsiniz. Bu bahçenin küçük bölümü, garaj kısmından esas bahçeye girdiğinizde sizi kocaman bir harikalar dünyası bekliyor!!
Aslında eskiden bazı komşularımızla sadece bir merhabamız vardı ama küçük meleğimden sonra, herkesin sevgilisi olduk nedense :) Mahalle yolumuzu gözleyen yaşlılarla dolu. :))
Onbir ayın Sultanı güzel Ramazan'a ramak kala herkese sağlıklı, huzurlu güzel günler diliyorum ;)

Çocuk Yemekleri & Sohbetleri & Sağlıklı Tarifler

İtiraf etmeliyim ki, kızım doğup da yemek yemeye başlayana kadar sağlıklı beslenme ile pek aram yoktu. Buna eskiden beri dikkat eden, mutfağından otları, sebzeleri, kepekli ekmekleri eksik etmeyen bir annem ve anneannem olmasına rağmen ben bunlara : Aman ne gerek var der geçerdim.
Eşimin ailesinde taş fırında pişen leziz yöresel yemeklerle aramın fazlasıyla iyi olması bana kilo kilo geri döndü.
Ama şu anda harika bir dönem geçiriyorum. Öyle şanslıyım ki, bu şansı çok çok iyi değerlendiriyorum. Şimdilik eşim ve annem-teyzem-anneannem dışında kimseye ser verip sır vermiyorum. Yakında olumlu gelişmeyi tüm ahali ile paylaşacağım tabii. ;)
Gelelim kızımın yemeklerine. Hayatımızın ilk 3 yılı ömür boyu yeme alışkanlıklarımızı belirliyormuş. Bende kızıma elimden geldiğince sağlıklı yemekler hazırlamaya çalışıyorum. Mesela ilk karede ki köfteyi kepek ekmeği ile hazırladım. Yoğurdu biliyorsunuz zaten kendim yapıyorum. Bu tarifi artık light süt ile yapıyorum. 
2.Fotoğrafda kepekli pirinç kullandım. Soğanı yarım yemek kaşığı fındık yağında kavurdum, pirinci ekledim.Pirinci suda haşlarken içine minik minik doğradığım patlıcanları ekledim.Demlenmeye bırakmadan önce ince kıydığım dereotunu serpiştirdim. Yanında yoğurt miss gibi yedi kuzum.
Ispanakı haşlayıp püre haline getirdim. Burada sosisleri doğramıştım, ama artık sosis yerine haşlanmış tavuk ekleyeceğim. Biraz yoğurt ve karabiber.
Bu benim uydurduğum bir tarif. Light süt, yulaf ve pekmezi pişirdim. Yulafın nişastası ile karışım muhallebi kıvamına geliyor. Üzerine ceviz ve kuru meyveleri, birazda tarçın serptim. Kuzum bayıldı..
Bunları tabii büyükler de yiyebilir.
Bu arada tüm malzemeler organik..
Bu tariflerin devamı gelicek.
Umarım sizlerede bir faydası olur. 
Herkese Hayırlı Cumalar, huzurlu bir haftasonu diliyorum..

Bugün hayatımızı değiştirelim!

Hayatı renkli görmenin,
Kendimize zaman ayırıp, benliğimize değer vermenin,
Sağlıklı yaşamanın,
Etrafımızdaki tüm gürültü,kalabalık, dikenli çalılara rağmen, nerede ve nasıl yaşarsak yaşayalım, dimdik ve capcanlı ayakta durmanın,
kendini sevmenin,
belki de tam zamanı bugün..

Yıllardır değiştirmek istediğin birtakım şeyleri değiştirmek için Yılbaşını bekleme. Hedeflerinden yapamam diye asla vazgeçme. Belki de cesaretini yüreğine yükleyip yola koyulmanın tam zamanı bugün..

Herkese hayırlı,huzurlu ve olumlu değişimlerle dolu bir gün diliyorum.. ;)

(Neleri değiştirmek istediğinizi yorum olarak yazın ve birkaç zaman sonra ne kadarını başarabildiğimizi hepberaber görelim. Anonim de yazabilirsiniz ;) )

Follow This Blog With Bloglovin

Follow on Bloglovin
Google Reader 1 Temmuz'da kapanıyormuş. Beni bloglovin'den takip edebilirsiniz ;)


Herkese bol yürüyüşlü, temiz havalı, sağlıklı,huzurlu ve musmustlu bir hafta dilerim ;)